A keresőoptimalizálás – azaz a (SEO – Search Engine Optimization) legegyszerűbben megfogalmazva az online marketing azon tevékenysége, melynek segítségével honlapod előkelő helyre kerülhet a Google találati listájában.

Egy szuper weboldal meg­épí­tése önma­gá­ban annyit ér, mint a világ leggyönyörűbb festménye lerakva a pince legsötétebb sarkába, amit néha-néha az arra járó egerek néznek meg csupán.

A weblapod az elkészítését követően folyamatos törődést igényel. Folyamatos mérés, technikai optimalizálás, tartalom gyártás, tartalom terjesztés által lesz ismert, hiteles, és ennek segítségével kerül­het oda ahová szeretnéd. Röviden tehát a keresőoptimalizálás által emel­jük a hon­lapodra érkező hasz­nos és megtérülő láto­ga­tá­sok szá­mát.

Miért csak a Google?

Bizonyára sokat hallod ezt a kifejezést: megkeresem a gugliban, kiguglizom, Google optimalizáció, Google így, Google úgy… stb. Igen, ma már csak a Google. Régebben foglalkoztunk a többiekkel is (Bing, Yahoo, DuckDuckGo, és egyéb keresők) Azonban mára a Google szinte teljesen kiütötte őket. Nézd, ez a kép mindent elárul:

Forrás: https://gs.statcounter.com/

Ebből kifolyólag ma már szinte csak a Google keresőjét vesszük számításba.

Mivel tudjuk a fent említett hasznos látogatások számát növelni?

Először is eleve érdemes olyan webfejlesztőt megbízni, aki keresőbarát szempontok szerint építi fel a weblapod. Erre érdemes rákérdezned már az árajánlatkérésnél.

A keresőoptimalizálás három elemből áll:

  • Technikai SEO
    A weboldal működését illető szempontok. Ilyen például az eszközfüggetlen (mobilbarát) felépítés, gyorsaság, indexelhetőség, átláthatóság.
  • On-Site SEO
    Tartalmi keresőoptimalizálás. Ide tartozik a megfelelő tartalom előállítása, a szemantikus címkék helyes alkalmazása, a szép url-ek használata, címek és címsorok helyes alkalmazása, meta leírások megfogalmazása, képek megfelelő használata.
  • Off-site SEO
    Ezt a területet a mai napig is (tévesen?) linképítésnek hívják. Viszont ez a linképítés már nem az a linképítés, ami évekkel ezelőtt (több, mint egy évtizede…) volt. Míg régen elegendőnek tartottuk, ha “linkkatalógusokba” regisztráltuk az oldalainkat, ma már ez ennél bonyolultabb, és szebb folyamat. Ma a releváns tartalom hozza meg a várva várt sikert. Mégpedig a hasznos és érdekes – minőségi tartalom gyártása, és a tartalom megfelelő csatornákon való terjesztése. Ez mehet hírlevélben, közösségi csatornákon, partner weboldalakról, stb…

Ha a meglévő weboldalad kereső optimalizált milyenségében nem vagy biztos, akkor érdemes azt felülvizsgálni. Első lépésként megnézzük, hogy jelenleg hol is áll a keresési találatok között. Egy honlapelemzést követően javaslatokat teszek a módosításokra, illetve a javítás érdekében történő elvégzendő feladatokra. És természetesen kivitelezésben is segítek, hogy a weblapod olyan sikeres lehessen, ahogy az céljaidat szolgálja.